10 mitów na temat soczewek kontaktowych

Cześć:) W końcu mam czas,żeby napisać post z nowej kategorii.Miał on się pojawić w piątek,bo gdy odpoczęłam po czwartkowej 18-stce już miałam go pisać,gdy niespodziewanie znalazłam się na kolejnej 18-stce haha :) No ale już nie przedłużam tylko przejdę do tego o czym post na być.Soczewki noszę już ponad 2 lata i przez ten czas spotkałam się z wieloma mitami na ich temat.Teraz zebrałam te najczęściej przeze mnie zasłyszane i postanowiłam je opisać,bo wielu z Was może mieć o nich błędne opinie.



1.Nie podoba mi się pomysł wkładania czegoś do oka-to chyba słyszę najczęściej i jest to zupełnie normalna reakcja,ja też się bałam.Jednak nie ma czego!Nie dotykasz oka bezpośrednio jak niektórzy sądzą,tylko za pomocą soczewki,która jest do tego przystosowana.Warto wybrać się do specjalisty,on nam pokaże jak to robić prawidłowo i sam/sama przekonasz się jakie to proste!

2.Soczewki kontaktowe są niewygodne-soczewki teraz są miękkie,cienkie,elastyczne i co jest bardzo ważne dobrze utrzymują wilgoć,dzięki czemu odczuwasz jeszcze większy komfort.Specjalista dopasuje soczewki to Twojego kształtu oka,dlatego nie ma możliwości,żeby były one niewygodne!Ja czasami zapominam,że w ogóle je noszę:)



3.Soczewki kontaktowe nie są zdrowe-soczewki produkowane są w oparciu o konstrukcję odpowiadającą kształtowi rogówki,co zapewnia maksymalny komfort.Oznacza to,że jeżeli soczewki zostały prawidłowo dobrane przez specjalistę oraz są właściwie pielęgnowane,to stanowią zdrową metodę korekcji wad wzroku.

4.Czyszczenie soczewek kontaktowych zabiera mnóstwo czasu-bzdura!Najlepsze są jednodniowe,wtedy ściągasz i wyrzucasz,nie musisz się o nic martwić.Jednak soczewki wielokrotnego użytku też nie zabierają mnóstwo czasu,mi to np.zajmuje ok.3 minut-ściągnięcie,nalanie płynu i włożenie do pojemniczka.

5.Nosząc soczewki kontaktowe nie można mieć makijażu-można!Odbywa się to na zasadach:najpierw soczewki,potem makijaż,a gdy chcemy je zdjąć jest odwrotnie-najpierw zdejmujemy soczewki,potem zmywamy makijaż:)


6.W soczewkach kontaktowych będę widział gorzej niż w okularach-bywa odwrotnie!Soczewki są zazwyczaj mamy silniejsze np.normalnie mamy wadę -1.5 a soczewki nosimy -1.75,mamy szersze pole widzenia i lepszą jakość niż gdy nosimy okulary.Kolejne zalety soczewek są takie że np.nie tłuką się,nie zachodzą mgłą i nie mokną podczas deszczu.Dlatego często to soczewki mogę zapewnić lepsze widzenie niż okulary.

7.Jestem za młody na noszenie soczewek kontaktowych-nie ma ŻADNEJ granicy wieku dla noszenia soczewek.Mogą je nosić zarówno dzieci jak i dorośli:)

8.Soczewki kontaktowe są drogie-w zależności od tego,jaki rodzaj soczewek nosisz i jak często je wymieniasz,koszt soczewek jest różny.Jednak w porównaniu codziennie płacisz tyle za np.gazetę.Pamiętajmy,że soczewki kupujemy np.raz w miesiącu i naprawdę nie jest to duży koszt.



9.Wszystkie soczewki kontaktowe są takie same-występuje wiele rodzajów soczewek,nie można samemu sobie wybrać te,które się chce.Należy iść do specjalisty i to on dobierze nam odpowiednie do naszej wady wzroku.

10.Noszenie soczewek kontaktowych zwykle prowadzi do infekcji oczu-mogą one wystąpić gdy nie dbamy o higienę lub gdy niewłaściwie używamy soczewek.Musimy pamiętać by zawsze! przed założeniem i zdjęciem soczewek umyć ręce i by miejsce ich przechowywania też było czyste.Wtedy nie musimy się martwić o różne infekcje.


Jeżeli macie jakieś pytania możecie pytać tutaj lub na e-mailu:) Z chęcią odpowiem na wszelkie Wasze wątpliwości i pytania :)

46 Responses so far.

  1. Karis says:

    Kwestia przyzwyczajenia, ja czasami noszę zerowe by zmienić swój kolor oczu ;)

  2. nigdy nie nosilam i teraz tez nie nosze soczewek bo nie mam potrzeby wiec nic na ten temat nie wiem ,ale ty mi to troche przyblizylas.;)

  3. Wow, jaki fajny post! Nigdy nie nosiłam soczewek, ale od dłuższego czasu zastanawiam się nad kolorowymi :-)
    Pozdrawiam!

  4. Michał says:

    nosilem przrz miesiac albo dwa i zrezygnowalem.

  5. Paulina A says:

    Soczewki noszę od ferii w 1 gim. Zgadzam się z tym co napisałaś. Już mnie powoli zaczyna denerwować jak ktoś mówi, że to ohydne wsadzać sobie coś do oka itp. ;)

  6. MATT says:

    Nie nosze soczewek, ale mój brat je ma i sobie chwali :)

  7. Mam w rodzinie kobiety noszące soczewki, ja na szczęście mam dobry wzrok i nie noszę ani soczewek, ani okularów :)

  8. super post, może jednak przekonam się do tych soczewek :)
    pozdrawiam :*!

  9. Ina says:

    Bardzo fajny post, od dawna zastanwiam się nad noszeniem soczewek ze wzgl na dużą różnicę między jednym a drugim okiem. Chyba koło wakacji w końcu się zdecyduję ;]

  10. Milka says:

    Noszę soczewki od ponad 10 lat, zaczęłam w szkole średniej. Czuję się w nich o wiele lepiej niż w okularach, które zakładam tylko wtedy jak ściągam soczewki, więc z samego rana i przed pójściem spać. Nigdy nie miałam żadnej infekcji ani podrażnień, po prostu trzeba mieć dobrze dobrane soczewki i zachowywać higienę i będzie dobrze. Teraz zastanawiam się laserową korekcją wzroku :)

  11. ja wprawdzie nie noszę soczewek, ale fajnie wiedzieć takie rzeczy...kto wie, może wzrok mi się pogorszy i będę musiała zainwestować w okulary albo właśnie soczewki (odpukać w niemalowane!)...albo ktoś mnie poprosi o rade...kto będzie chciał zacząć nosić. Ciekawe informacje!

    www.cukrowana.blogspot.com

  12. nie mam problemów ze wzrokiem, nigdy nie stosowałam soczewek. nie lubię "grzebać" przy oczach ;) jeśli będę mieć problem to wybiorę okulary :)

  13. redhead87 says:

    fajnie że o tym napisałaś bo prawdę mówiąc rozwiałas szereg moich wątpliwości. Osobiście noszę okulary tylko do czytania, ale nawet gdybym musiała nosić na codzień to wolę bryle niż soczewki:P obrzydza mnie sam fakt wkładania do oka czegoś, a może nawet bardziej dotykania oka:P bleah:P pozdrawiam i zapraszam na nowy:)

  14. Venus says:

    Właśnie się zastanawiam nad soczewkami więc ten post jest dla mnie bardzo przydatny :)
    Super to opisałaś - konkretnie i na temat :)

  15. Żuk. says:

    Fajny post ;)

  16. Moja mama nosi soczewki i nie mogę patrzeć jak sobie je wkłada do oka. ;) Chyba nigdy się nie przekonam i na szczęście nie mam wady wzroku...
    ♥ blog

  17. Roksi.♡ says:

    Ja bałabym się je zakładać. To chyba kwestia przyzwyczajenia :)
    Blog♡

  18. Ada says:

    Fajny post, ja na co dzień noszę.. nie, właściwie nie noszę, ale powinnam nosić okulary, jakoś do tej pory nie mogłam się przekonać do soczewek, ale przy następnej wyzycie u okulisty na pewno o to spytam :)

  19. Martuś says:

    Całe szczęście nie mam żadnej wady wzroku :D szczerze mówiąc, bałabym się i tak założyć soczewki

  20. Ja jednak nie mogę się do nich przekonać i pozostaję przy okularach :)

  21. Super wskazówki, ja osobiscie nie nosze, ale mojemu mężczyznie, chętnie bym je kupiła

  22. Na szczęście mam dobry wzrok,bo co do soczewek,to tak jak w 1.punkcie,bałabym sie je włożyć do oka,zawsze mnie to przeraża jak jak ktoś przy mnie to robi.

  23. Monika says:

    Nie noszę soczewek, ale bardzo fajny poradnik :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

  24. Co wychodzi taniej soczewki czy okulary? A Ty jakie używasz? Jednorazowych czy takie na miesiąc? ;)

  25. Ja na razie nie noszę soczewek :D
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com | zapraszam ♥ proszę o klikanie w banerek sheinside na moim blogu :)

  26. Pauli798 says:

    Kwestia przyzwyczajenia. :)

  27. super ten post :)
    ja kiedyś chciałam niebieskie tak O :)
    Ale troszkę się bałam kiedyś może do jakiejś sesji użyję :)

  28. Angie says:

    no to masz szczęście, że masz taki fonik ;) ja właśnie próbuję uzbierać na swojego smartphona jakiegoś...


    ja tam sądzę, że to chyba aż takie złe nie jest. ale dla niewprawionych możkosztować godzinę siedzenia w łazience hahah.. moja mama ma soczewki i wymienia co 2-3 miesiące (ma całodobowe) i wtedy ma probelm z tym... a zmywa makijaż oczywiście w soczewkach płynem przeznaczonym dla osó noszących soczewki ;)
    nie powinno się nosić soczewek silniejszych. albo takie same jak wada albo i słabsze, bo są bliżej oka niż okulary
    jeżeli kupujesz soczewki jednodniowe na cały miesiąc to jest to duży koszt. chyba, że się wycwanisz i jednodniowe założysz 2-3 razy to koszt będzie niższy. moja mama kupuje chyba za ok 12zł sztuka miesięczne i nosi 2-3 miesiące i widzi idealnie

    pozdrawiam

  29. JA zawsze marzyłam o soczewkach, ale jakoś nie mogę się zebrać:)

  30. sue says:

    na pewno to kwestia przyzwyczajenia :) ale ja sobie nie umiem wyobrazić zakładania ich sama ;p

  31. Mr K. says:

    Ktoś to wreszcie powiedział! Świetny post ; )

  32. Ciekawy temat, ja mam dosyć dużą wadę wzroku, ale w okularach wyglądam okrutnie ;p Soczewki to dobry pomysł... :) Słyszałam tylko, że od nich robią się wyłupiaste oczy hehehe, ale to też pewnie kolejny mit;p

  33. Dorothy says:
    Ten komentarz został usunięty przez autora.
  34. Dorothy says:

    Ja przez pierwsze 2 dni noszenia męczyłam się z wkładaniem i ściąganiem długo,teraz to jest kwestia 3 minut.Ktoś Cię wprowadził w błąd,powinno się nosić silniejsze,tak mi powiedział i okulista i potem optometra,który mi dobierał soczewki,więc na 100% powinno się nosić silniejsze,na pewno nie słabsze!:)Nie powinno się zakładać 2-3 razy skoro są jednodniowe!Właśnie to może być niezdrowe.Soczewki powinno się stosować ZGODNIE z zaleceniami i nie warto oszczędzać na czymś tak ważnym jak oczy!Można tylko sobie zaszkodzić nosząc nie zgodnie z ich przeznaczeniem.Ja mam 2-tygodniowe i nie noszę ani dnia dłużej,nawet nie ma takiej opcji!Hmm..pierwsze słyszę o takich soczewkach,bardzo tanie są,na pewno nie powinna ich nosić dłużej niż miesiąc skoro są miesięczne,bo może sobie zaszkodzić.Ja nie eksperymentuję i robię wszystko z zaleceniami,bo oczy są bardzo ważne i należy o nie dbać!:)

  35. Dorothy says:

    Ja też w okularach chodzę tylko wtedy jak np.nie wychodzę z domu,a tak nie wyobrażam sobie już życia bez soczewek i też się w nich czuję o niebo lepiej niż w okularach.Powiem Ci,że też ostatnio się nad tym zaczęłam zastanawiać,ale to jeszcze nie teraz,może za kilka lat się zdecyduję :)

  36. Dorothy says:

    Nie grzebiesz przy oczach :D Nawet ich nie dotykasz!

  37. Dorothy says:

    Tak jak pisałam nie dotykasz oka,więc nie ma się czego bać :)

  38. Dorothy says:

    Cieszę się,że pomogłam :)

  39. Dorothy says:

    Okulista odeśle Cię do optometra,ale pewnie trochę bardziej Ci przybliży temat soczewek i poleci jakiegoś optometra:)

  40. Dorothy says:

    Wiadomo okulary kupujesz raz,a soczewki np.raz na półtorej miesiąca,więc soczewki wychodzą drożej.Ja noszę 2-tygodniowe,więc opakowanie( w środku jest 6 soczewek) starcza mi na półtorej miesiąca;)

  41. Dorothy says:

    Cieszę się:)

  42. Patti says:

    Ja od roku noszę soczewki miesięczne bez ściągania na noc i zakładania rano. Na pewno wygodniesze od okularów a nie wcale takie drogie bo za rok to ok. 200zł. Jak komuś się szybko wada zmienia to wychodzi taniej!:)) Ciekawy post.

    patti-xx.blogspot.com

  43. Nie jestem jakoś obeznana w soczewkach i fajnie dowiedzieć się nowych rzeczy :)

  44. Bardzo rzeczowy wpis. Pozdrawiam ;)

Leave a Reply

Dziękuję za każdy komentarz.Jeżeli zostawiłeś/aś po sobie ślad nie musisz pisać żebym wpadła,odpowiadam na każdy komentarz:)
Jeśli obserwujesz napisz,a jeżeli spodoba mi się Twój blog zrobię to samo:)