Lisa Gardner "Dziecięce koszmary"


Pierwszy raz spotkałam się z tą autorką i jestem bardzo wdzięczna Pani z biblioteki,która mi ją poleciła,gdyż na pewno gdy tylko wyzdrowieję pójdę po więcej książek tej autorki."Dziecięce koszmary" to thriller psychologiczny,który opowiada nam o dzieciach,które z różnych powodów(np.ciężkie,traumatyczne przeżycia,znęcanie się nad nimi) trafiają na oddział psychiatrii dziecięcej.Na tym oddziale pracuje Danielle Burton,która cały czas zmaga się z koszmarem z przeszłości,a mianowicie tym,że jej ojciec zabił cała rodzinę,a potem siebie zostawiając tylko Danielle przy życiu.
Kolejnymi postaciami są Victoria Oliver wraz z synem,który jest chory.Victoria poświęciła wszystko by opiekować się nim i chronić go przed nim samym.Dwa oddzielne wątki splatają się z prowadzonym przez D.D Warren śledztwem,gdzie ojciec wymordował całą rodzinę a na końcu siebie.Śledztwo wydaje się być proste,rodziny miały problemy co by tłumaczyło wiele rzeczy,jednak D.D Warren dostrzega,że nie wszystko jest takie jak się wydaje.

Postanowiłam opisać tą książkę,gdyż nie jest to kolejny zwykły kryminał.Dla porównania tyle książek przeczytałam w ciągu ostatnich dwóch tygodni:


A jednak tylko ta książka mną wstrząsnęła,gdyż dobitnie były opisane reakcje chorych dzieci i ich zachowania.Najbardziej szokującą rzeczą było to że jedno z dzieci nawet chciało zabić swoją matkę,a potem zadzwoniło do niej(przeżyła),że dokończy swoje dzieło!W wielu momentach miałam łzy w oczach,ich choroby były naprawdę straszne.Dobrze,że są jeszcze ludzie i oddziały gdzie się im pomaga.Autorka pisząc tą książkę rozmawiała z pracownikami prawdziwego oddziału psychiatrycznego dla dzieci,co czyni tą książkę jeszcze bardziej wiarygodną i zmuszającą do refleksji.Dla osób,które tak jak ja lubią thrillery psychologiczne jest to według mnie lektura obowiązkowa.




Czytaliście już może tą książkę ? :) 

15 Responses so far.

  1. Szczerze mówiąc, Twój opis zachęcił mnie do jej przeczytania. Sama mam na koncie jak na razie bardzo mało kryminałów, bo zaledwie kilkanaście tytułów, ale przyznam, że uwielbiam tą tematykę - ludzka psychika i choroby z nią związane, traumatyczne przeżycia, dręczące wspomnienia.
    Już dodaję ją do półki "chcę przeczytać" na swoim koncie na lubimyczytac.pl :)

  2. Tyyna says:

    Nie czytałam tej książki ale będę miała na oku :)

  3. Redhead says:

    nie czytałam tego ale to może i dobrze:P później sama miałabym koszmary :P

  4. JEJU! Brzmi świetne!!!

  5. Kinga says:

    Widać, że lubisz czytać. To takie rzadkie w dzisiejszych czasach.
    Ja zawsze byłam molem książkowym, teraz przy synku trochę mniej czytam, ale robi się ciepło, on śpi w ogrodzie a ja czytam :)

  6. Misiaaa says:

    Książka zapowiada się bardzo fajnie ! Jestem pewna, że ją przeczytam bo lubię takie czytać ;)
    zapraszam : misieeek-life.blogspot.com/ ;)

  7. Misiaaa says:

    obserwuję ! :)

  8. PTYSIA says:

    To już wiem po co pójdę dziś do biblioteki! Chcę to przeczytać.

  9. Paulina A says:

    Ojej, to chyba nie dla mnie. Miałabym później jakieś schizy :p

  10. fajny blog, miło się czyta ;)) życzę dalszych sukcesów i wytrwałości :) http://magdalenka99.blogspot.com/2014/05/problem.html nowa notka! zapraszam na mój blog, każdy komentarz i obserwowanie jest odwzajemniane ;)

  11. też przpadkiem trafiłam na tę autorkę w bibliotece. Co prawda tej nie czytałam, ale z pewnością wypożycze. Zwłaszcza, że poprzednia ksiażka mi się bardzo podobała.

  12. Kinga says:

    Chyba sięgnę po tą książkę, bo wydaje się być ciekawa! :)

  13. WSPANIAŁA!!!
    Z pozdrowieniami:*
    Ola z Fashiondoll.pl

  14. Dorothy says:

    Dziewczyny mega mi miło,że tak Wam się spodobało i zachęciałam Was do przeczytania ! :)

  15. Baaaaardzo lubię takie kryminały. A to, co dzieje się w dziecięcych głowach jest niezrozumiałe. No i najstraszniejsze filmy są o dzieciakach :D

Leave a Reply

Dziękuję za każdy komentarz.Jeżeli zostawiłeś/aś po sobie ślad nie musisz pisać żebym wpadła,odpowiadam na każdy komentarz:)
Jeśli obserwujesz napisz,a jeżeli spodoba mi się Twój blog zrobię to samo:)